چرا تیم ملی فوتبال ایران باید می باخت؟

 

خطاب به آن هایی که تحقق رویاهایشان را مقدس می دانند. به آن هایی که هیروشما را از خاک، دوباره بنا کردند.

و خطاب به آن هایی که انگشت اتهامشان به سمت دیگران بود

تو این صحنه که مدافعان بازی رو ول کردن رفتن به داور اعتراض کنن و گل خوردیم خلاصه زندگی اکثر ما ایرانیا بود،بجای اینکه حواسمون به زندگیمون باشه دنبال مقصریم….

در صحنه گل یک نفر اشتباه نکرد 5 نفراز یک تیم (بخشی از یه جامعه) با هم اشتباه کردند، اونم رفتار اشتباهی که ریشه در یک عادت اجتماعی غلط داره!

شما تو زندگی چطور هستید؛همیشه انگشت اتهام به سمت کسی دیگه دارید یا مسئولیت 100 درصد زندگی خودتان را می پذیرید؟

امروز نسل جدید فوتبالیست های ژاپن همان سوباسا و کاکرو کارتون فوتبالیست ها بودند که رویای کودکی خود را به واقعیت نشاندند.

این را من نمی گویم رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن اوگورا می گوید: “ما اعتقاد داریم کاپیتان سوباسا یک رویا نیست. خواسته ما یک روزی به واقعیت می رسد حتی اگر آنروز زنده نباشیم.”

امروز ژاپن نشون داد برنامه ریزی یعنی چه،ژاپن از سال 2000 به بعد در 6 دوره از بازی ها 4 بار به فینال رفته،و هر بار که به فینال رفته قهرمان شده.

حتی تیم های باشگاهی ژاپن از سال 2017 به بعد دو بار پی در پی به فینال جام باشگاه های جهان رسیدند و قهرمان شدند.

شاید بگویید این ها اتفاقی است اما قهرمانی زنان این تیم در مسابقات فوتبال جام جهانی هم اتفاقی است؟این که بانوان آن ها جز 5 تیم برتر جهان هستند چطور؟

اورگا ژاپنی رئیس فدراسیون فوتبالشان می گوید: برای برنامه بلند مدت تا سال 2050 خانواده فوتبال باید به 10 میلیون نفر افزایش پیدا کند، میزبان جام جهانی باشیم و قهرمان جهان شویم.

وقتی می شنویم او از قهرمانی در جام جهانی می گوید با خودمان می گوییم واااای

سقف آرزوهای ما کف آرزوهای آن هاست.

با وجود اینکه خیلی فوتبالی هستم و هم عکس با شورت ورزشی دارم و صلاحیت نقد بازی را دارم اما از جنبه دیگری به این قضیه نگاه کردم.

 

خوب نظر شما چیست؟ زیر همین صفحه بنوسید عوامل باخت ایران چه بودند؟

 

من چند سال پیش یک کتاب دو جلدی نوشتم تحت عنوان زندگی به سبک سامورایی ها که کاملا رایگان میتونید از اینجا دانلود کنید

دانلود رایگان جلد اول

 

دانلود رایگان جلد دوم

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما بخوانید

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • جناب آقای سعید بهزادی . وقتی عنوان چرا فوتبال ملی ایران باید می باخت را خواندم خیلی برایم جالب بود من خودم معلم هستم و عاشق این هستم که خلاقیت را در شاگردانم پرورش دهم درنتیجه همیشه سعی می کنم از کسانی که در زمینه ی خلاقیت کار می کنند از تعالیمشان بهره مند شوم ممنونم از شما

  • جناب آقای سعید بهزادی درود بر شما .شما روی یک نکته کلیدی دست گذاشته اید شعله ور کردن آتش خلاقیت فرد یعنی فرد خلاق دنباله رو نیست ، دنبال کار شسته روفته نیست و این آموزش خیلی عالی هستش ممنونم ازشما .جالب ترین کار شما این هست که ما را وا می دارید فکر کنیم و نقش یک قاضی بی طرف را ایف کنیم عنوان چرا ما می بایست به ژاپن می باختیم خیلی اثر گذار بود .ممنونم

    • سلام رامینا عزیز. خیلی ممنونم ازحسن توجه شما.چقدر به نکته ظریفی اشاره کردید و این نشان از توجه ویژه شما را دارد. دقیقا یکی از اهداف من این است که کاربر لقمه آماده را قورت ندهد و خودش هم کمی فکر کند ،مشابه همان کاری که در کتاب قهرمان بزدل انجام داده ام و اجازه تفکر به کاربر هم داده ام…باز هم ممنونم از شما

پاسخی بگذارید