هدفمند باش حتی در دور دور با سانتافه!

تقریبا 9سال پیش بود،داشتم با اتوبوس میرفتم دانشگاه و هم صندلی من(بر وزن هم کلاسی) یک پسر بچه شسته رفته و شیک و جمع و جور و تو دل برویی کنارم نشست،تا شهر محل دانشگاهم همسفر بودیم و حدود 2 ساعتی حرف زدیم،لا به لای صحبت هاش متوجه شدم اطلاعاتش در مورد تکنولوژی بالاست و من هم که خوره تکنولوژی(تازه ترم اولم بود) که با هزار شوق وارد رشته فناوری اطلاعات شدم

(قابل توجه دوستان من رشتم تجربی بود،علاقه مند به انسانی بودم،کنکور ریاضی دادم،رشته آی تی قبول شدم!!!)

در همین حین که بحث می کردیم،بهم گفت تو وب گردی هم میکنی؟گفتم آره،گفت هدفمنده؟گفتم جانم؟مگه وب گردی هم هدفمند داره؟توضیح داد،وقتی وب گردی میکنی از قبل باید هدفت مشخص باشه بعد بیای در راستای هدفت وبگردی کنی!گفتم دلیلش چیه؟گفت این حجم عظیم از اطلاعات لحظه به لحظه تو رو تحت تاثیر قرار می دهند و بعد می بینی یه کار 5 دقیقه ای شده 1 ساعت و هنوز داری دور دور بازی می کنی تو اینترنت!

حالا جالب اینه؛اون آدمی که کنارم نشسته بود جلسه اول اومد سر کلاسمون گفت من استادتون هستم! و الان هم بعد از 12 سال باهاش در ارتباط هستم و یکی از بهترین دوستام هست!

اما متاسفانه ما آدم ها اسیر شهوت منابع شدیم،دوست داریم همه چیز رو با هم داشته باشیم،حین رانندگی پیامک می دهیم،حین پیامک تلویزیون می بینیم،حین فیلم حرف می زنیم….

بعد هم میایم گله می کنیم که آخی من به هدفم نرسیدم! خوب عزیز من(اول با خودم هستم)؛ تو اگه دنبال 2 تا خرگوش بری،هیچکدوم رو نمیتونی بگیری،تو هدفت یه چیز هست اما فرآیند رسیدن به هدفت چیز دیگه ای!

استاد محمود معظمی میگه اول شلیک کن بعد هدف بگیر! ولی یادت باشه همیشه دستت به ماشه نباشه بخوای شلیک کنی و هدفت یادت بره ها،حتی توی دور دور بازی با سانتافه هم هدفمند باش!

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما بخوانید

پاسخی بگذارید