چطور با نسخه برنامه دیگران شکست بخوریم؟

اگه آقای خیابانی می خواست زندگی یک فرد بدون برنامه رو گزارش کنه میگفت قطعا اونی که برنامه ریزی نمیکنه محکوم به شکسته!

برنامه ریزی یه جورایی مثه فانوس زیر دریا هست،همه جا تاریکه و فقط یه چیز نجات دهنده شما از این تاریکی هست،شما می تونید در تاریکی با همین فرمان بروید جلو یا می توانید با یک فانوس راه را تشخیص دهید.

حالا چطور این فانوس را در زندگی استفاده کنیم؟

یک. برنامه ای که برای من خوب و منعطف هست بدرد شما نمیخوره و بر عکس،برنامه باید با  توجه به شرایط فرد نوشته شود و برنامه یه جورایی مثه مسواک شخصی هست،البته منکر این نیستم که نمی شود الگو برداری کرد اما تقلب کردن برنامه ریزی ار روی دست دیگران تا جایی که منافع ما به خطر نیفتد هیچ اشکالی ندارد.

 

مثلا در یکی از جلسات مشاوره ام طرف میگفت من هیچوقت کتاب نخوندم اما الان  تصمیم گرفتم  صبح ها روزی 4 ساعت کتاب بخونم، بعد که بیشتر توضیح داد متوجه شدم یکی از اساتیدش صبح ها روزی 4 ساعت کتاب میخونده،بهش گفتم قربونت برم روزی  4 ساعت بخوای بخونی شاید یه روز دو روز بتونی بخونی اما مطمئن باش روز سوم کم میاری،با بهت گفت چرا؟ گفتم نسخه تو با داداشت فرق داره، با استادت فرق داره،تو باید نسخه خودت رو داشته باشی.

باید از یک ساعت  شروع کنی و بعد اونو کم کم  به 4 ساعت برسونی…(برنامت را خرد خرد کن)

تو نمیتونی یه فیل رو درشته قورت بدی اما اگه تیکه تیکه کنی میتونی راحت تر اونو بخوری!

یک مثال میزنم: هدف سالیانه من این است که یک کتاب پرفروش 400 صفحه ای در حوزه خلاقیت بنویسیم!

هدف ماهیانه من چی میشه: نوشتن 33 صفحه از کتاب (33=400/12)

هدف هفتگی:نوشتن 8 صفحه(33/4)

هدف روزانه : روزی 1 صفحه و نیم

یعنی شما با روزی 1 صفحه می تونی یک کتاب پرفروش در حوزه خودت بنویسی که البته بعدها راه کارهای پرفروش شدن یک محصول رو براتون میگم!

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما بخوانید

پاسخی بگذارید