الماس وجودتو پیدا کردی؟

 میخوام یه پیشنهاد وسوسه انگیز به شما بدم،یه سفر بریم آفریقا،اونجا میگن الماس و طلاهای زیادی وجود داره،من نقشه راه رو بلدم، و میتونم شما رو یه شبه میلیاردر کنم؛ دوست دارم شما هم تو این راه منو همراهی کنید!

۱۸۰ ثانیه فرصت دارید به این پیشنهاد من جواب بدید!.

.

.

میگن یه روزی  یک زارع  پیر روز از شنیدن داستان کسانی که به افریقا می روند به هیجان آمد.

او مزرعه خود را می فروشد و تصمیم می گیرد به افریقا برود ، معدن الماس کشف کند و به ثروتی افسانه ای دست یابد . او قاره افریقا را در مدت ۱۲ سال زیر پا می گذارد و عاقبت در نتیجه بی پولی ، تنهایی، خستگی و بیماری و ناامیدی ، خود را به درون اقیانوس پرت می کند و غرق می شود. 

اونایی که با من اومدند آفریقا احتمال همین بلایی که سر این زارع اومد شاید بدترش سرشون میومد!

اما زارع جدیدی که مزرعه را خریده بود ، روزی در کنار رودخانه ای که از وسط مزرعه می گذشت ، چشمش به تکه سنگی افتاد که درخشش عجیبی داشت . او سنگ را برداشت و به نزد جواهر سازی برد . مرد جواهر ساز با دیدن سنگ گفت که آن سنگ الماسی است که نمی توان قیمتی بر آن نهاد.مرد زارع به محلی که سنگ را پیدا کرده بود رفت و متوجه شد سرتاسر مزرعه پر از سنگهای الماس هایست که برای درخشیدن نیاز به تراش و صیقل داشتند.(بله او معدن الماس رو پیدا کرد!)

شاعر میگه آب در کوزه و ما دور خودمان میگردیم!

بیایم دو تا درس بگیریم:

درس اول: چند بار وقتی داشتی به سمت هدفت میرفتی،سراب هایی باعث شدند تو رو از مسیرت منحرف کنند؟آیا به این سراب ها پاسخ مثبت دادی؟من در ابتدای این متن پیشنهادی به شما دادم که وسوسه انگیز بود و کاملا سراب گونه! مگر کسی یه شبه میلیونر شده که شما دومیش باشی؟باور کن یه شبه پولدار شدن فقط واسه بچه پولداراست که پولی از پدر بزرگ پدر بزرگشون به ارث رسیده تازه نسل های قبلش تلاش کردن تا به این یارو رسیده!

درس دوم: زارع  پیشین بدون آنکه حتی زیر پای خود را نگاه کند برای کشف الماس به جای دیگری رفته بود . وقتی هدفی را برای خود تعیین می کنید فکر نکنید برای عملی ساختن آن باید سراسر کشور را زیر پا بگذارید ، شغل خود را عوض کنید ….ببینید دقیقاً کجا هستید و از همان جا کار خود را آغاز کنید . در بیشتر موارد میدان های الماس خود را در همان جا خواهید یافت.

در وجود هر یک از ما معدنی از الماس وجود دارد که نیاز به صیقل دارد ؛.مراقب الماس های زندگیتون باشید،این الماس ها شاید یه دوستی باشه و شاید هم یه دستی باشه که مواقع حساس دستت رو رها نمکنه! و اگه خوردی زمین حداقل دستتو میگیره!

پس بیاییم  آستین ها را بالا بزنیم و  الماس وجودیمان را جلا ببخشیم…

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما بخوانید

پاسخی بگذارید