پیشنهاد رد نشدنی کسب و کار شما چیست؟| ماجرای باغبانی که تضمینی درخت می کاشت!

داستان از این قرار بود که وقتی داشتم خانه ام را می ساختم،برای باغچه چند تا درخت خریدم (لیمو،خَرزَهره و …) و شروع کردن به کاشتن آن ها،اینجا از بس هوا گرم بود که درخت ها سوختند! و ثمر ندادند به جز یکی!(آن یکی هم در هر شرایطی رشد می کند)

تا اینکه آوازه یک نفر را شنیده بود که شعارش این بود درخت برایت می کارم اگر رشد نکرد و ثمر نداد پولت را پس می دهم! گفتم مگه میشه این جور گارانتی دادن؟

تا اینکه این فرد برای یکی از پارک ها حدود 200 تا درخت کاشته بود و بعد از 5 ماه حدود 50 تا از آن ها ثمر نداده بود (دلایل مختلفی داشت) و جالب این بود که امروز دیدم 50 تا نهال آورده بود و دوباره آن ها را کاشت و وقتی باهاش صحبت می کردم مدام گوشی او زنگ می خورد  از فرمانداری ها و شوراها و شهرداری ها مختلف بهش زنگ میزدند و تقاضای کاشت درخت داشتند.

این داستان باعث شد به این نکته برسم که شما در کسب و کارتان و محصولی که به افراد می فروشید چه ضمانت و گارانتی به افراد می دهید؟

این در واقع برمی گردد به پیشنهاد رد نشدنی که بحث آن مفصل است و در مقالات آتی حتما به  طر مفصل به آن می پردازم.

یک مثال از پیشنهاد رد نشدنی فروش

این داستان یک پیتزافروشی زنجیره‌ای است که برای مدت چندین سال نسبتاً ناشناخته بود تا اینکه یک مبارزه تبلیغاتی افسانه‌ای را آغاز نمود. تام موناگان کسب‌وکارش را با خرید یک فروشگاه پیتزافروشی به نام «دومینیکس» در سال ۱۹۶۰ در میشیگان راه‌اندازی نمود. زمانی که تام تصمیم به توسعه کسب‌وکارش گرفت، صاحب قبلی فروشگاه دومینیکس به او اجازه نداد از همان نام استفاده کند. یک‌شب یکی از کارمندانش نام «دومینوز» را انتخاب کرد و همین نام روی این فروشگاه‌ها باقی ماند. تا سال ۲۰۰۴، تعداد ۷۰۰۰ پیتزافروشی دومینوز در سراسر جهان وجود داشت و فروش سالانه آن‌ها بالغ‌بر ۴ میلیارد دلار بود.

تام مونتگان مثال بی‌نظیری از یک پیشنهاد رد نشدنی را عرضه کرد که باعث شد دومینوز ناگهان متحول شده و رشد انفجاری خود را آغاز کند. تام می‌دانست که مردم‌دوست دارند پیتزای گرم و تازه داشته باشند، بنابراین چنین ضمانتی را برای مشتریانش به وجود آورد: «کمتر از ۳۰ دقیقه…یا پیتزای مجانی.» در اصل پیتزاهای دومینوز واقعاً افتضاح بودند اما این مسئله اهمیت نداشت چراکه دومینوز از بذرهای پیشنهادی رد نشدنی استفاده می‌کرد. زمانی که مردم گرسنه هستند و نمی‌خواهند از منزل خود خارج شوند، حاضرند هر چیزی را بخورند حتی پیتزایی که بی‌کیفیت است


سه مورد از بهترین شعار های اثر گذار در تاریخ که به مشتری ضمانت می دهد

پیتزا دومینوز: ” پیتزای داغ و تازه در منزل شما ظرف 30 دقیقه … یا کمتر… یا پیتزای مجانی “

کلمبیا هاوس: ” 10 سی دی به قیمت 1 سنت”

فدرال اکسپرس: ” زمانی که بسته پستی تان باید حتما و به طور قطعی ظرف یک شب به مقصد ارسال شود.”

 

اگر صاحب یک کسب و کار هستید همین الان با خودتان فکر کنید می خواهید چه ضمانتی به مشتری ارائه می دهید که مشتری جرات نکند آن را رد نکند؟در واقع چه پیشنهادی برای او دارید؟

به طور مثال من برای یکی از محصولاتم که قیمتی حدود 4 میلیون تومان دارد نوشته ام در صورتی که نفر اول دوره شوید 3 برابر مبلغ دوره یعنی 12 میلیون تومان جایزه بگیرید.

یا به هر دلیلی ار دوره راضی نبودید 3 برابر مبلغ دوره پس بگیرید.

 

شما چه پیشنهادی برای مخاطبتان دارید؟

 

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما بخوانید

پاسخی بگذارید