با این 9 روش اعتماد مشتریان را بدست بیاور

سکانس اول
یادم می آید دوران دبیرستان در مسابقات فوتبال با 18 گل آقای گل مسابقات شدم و نفر بعد از من فقط 6 گل زده یعنی اختلاف 3 برابری! اما وقتی که مسابقات بین مدارس بود من به زور به عنوان نفر آخر وارد لیست تیم شدم و سر جمع یک دقیقه در آن مسابقات بازی کردم.

سکانس دوم
در مسابقات منطقه ای فوتبال بودیم و در بازی های دوستانه قبل از مسابقات من در پست مهاجم بازی می کردن و در 3 بازی 7 گل زدم و در عین ناباوری در مسابقات اصلی من یک دقیقه هم بازی نکردم و نکته جالب تر اینکه 3 مهاجم دیگری که جایگزین من شدند تا پایان مسابقات سر جمع 7 گل هم نزدند!

سکانس سوم
مهدی طارمی اوایل که به پرسپولیس آمده بود،برانکو خیلی به او بازی نمی داد و همین مهدی طارمی بعدها دو بار اقای گل لیگ برتر ایران شد

در تمامی سکانس های بالا نکته ای که وجود داشت مربی اعتقادی به بازیکن نداشت. با وجود اینکه من خیلی عالی کار کردم اما مربی ما هیچ اعتقادی به من نداشت ومن را قبول نداشت.
یا آقای برانکو هیچ اعتقادی به مهدی طارمی نداشت و به او بازی نمی داد.

می خواهم به شما بگویم اگر صاحب یک کسب و کار هستید و مشتری هیچ اعتقادی به شما نداشته باشد محکوم به شکست هستید.

فرض کنید شما من را قبول دارید و به من اعتماد دارید

در اینجا روی صحبت ما با صاحبان کسب و کارهای اینترنتی هست و شرکت هایی که وب سایت دارند،می خواهم ببینیم چطور می شود اعتماد مخاطبان را جلب کرد.

 

1- راه اندازی انجمن یا فروم

راه اندازی اولیه یک فروم کار سختی بوده و جذب افراد برای فعالیت در آن امری زمانبر است، ولی اگر به حد مشخصی از پیشرفت برسد میتواند خود را به تنهایی و با کمک مردم اداره کرده و تاثیر بالایی در جلب اعتماد مشتریان شما داشته باشد. یک فروم فعال و پویا نشان دهنده اهمیت دادن شما به مشتریان و رضایت آنها است. همچنین موجب ایجاد مشتریانی وفادار و فعال در زمینه کاری شما خواهد شد. البته دیگر تب فروم ها فرو کش کرده است ولی بجای آن می توانید سوالات مشتریان را در یک صفجه جداگانه پاسخ بدهید(صفحه از من بپرس)

2- درباره ما و تماس با ما قوی داشته باشید

اگر بخواهم مهم ترین صفحه یک وب سایت را نام ببرم صفحه درباره ما هست که خیلی ها آن را جدی نمی گیرند و تقریبا وقتی مخاطب آن را می خواند مستقیم از آن وب سایت خارج می شود. در درباره ما و تماس با ما از عکس های خودتان و شرکتتان استفاده کنید. شماره های تماس را فراموش نکنید. و هر چیزی که فکر می کنید می تواند اعتماد مخاطب را جلب کند در این قسمت درج کنید

3- سیستم امتیاز دهی

سیستم رای گیری یا امتیاز دهی برای محصولات شما این امکان را به بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی میدهد تا از نظرات دیگران در تصمیم گیری خود بهره ببرند. نمایش محصولات براساس میزان فروش یا تعداد بازدید صفحه میتواند راه مناسب دیگری جهت جلب اعتماد مشتریان و تشویق آنها به خرید باشد.

4-امکان ثبت دیدگاه کاربران

ایجاد فضایی مناسب و آزاد برای ارائه نظرات و دیدگاه مشتریان در مورد یک محصول این ذهنیت را به بازدیدکنندگان سایت شما میدهد که نسبت به کیفیت محصولات و خدمات خود مطمئن هستید که این امر تاثیر بالایی در جلب اعتماد مشتری خواهد داشت. همچنین در صورت ارسال دیدگاه مثبت از طرف مشتریان سابق شانس شما برای جذب افراد جدید بیشتر خواهد شد. خیلی از وب سایت ها را دیده ام که سیستم دیدگاه ها را بسته اند و این کار اشتباه است.

5-شبکه های اجتماعی خود را دریابید

بهترین روش برای ایجاد یک شبکه از مشتریان یا کلوب هواداران استفاده از شبکه های اجتماعی است. امکانات گسترده و کاربران بیشمار این شبکه ها سرعت گسترش محبوبیت شما را افزایش خواهد داد. معرفی شما از طرف یکی از مشتریان به دوستان و آشنایان موثرترین راه جلب اعتماد مشتریان خواهد بود. برای فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی نیازی به بکارگیری همه آنها نخواهید داشت بلکه باید یک یا دو شبکه را متناسب با نیاز و مشتریان خود انتخاب کنید.

6-نمادهای معتبر

مهر امنیتی مانند یک سیستم امنیتی با زنگ هشدار است که اطمینان و آرامش را به صاحب خانه می‌دهد. بنابراین کسب و کار خود را مهر و موم امنیتی کنید. به مشتریان خود ثابت کنید خرید کردن از آن‌ها در امنیت کافی انجام می‌شود و مشتریان می‌توانند با خیال راحت خرید آنلاین خود را انجام دهند.

بهترین ایده این است که از نمادهای تاییدیه و اعتماد ساز استفاده کنید. مثل نماد اعتماد گوگل یا پی‌پل که باعث می‌شود بیننده سایت شما با دیدن آن نماد به اعتبار سایت شما پی ببرد.
در ایران: از نماد اعتماد الکترونیک که توسط وزارت صنعت عرضه می‌گردد  یا از نماد ساماندهی که توسط وزارت ارشاد عرضه می گردد می توان استفاده کرد.

همچنین مقام هایی که در جشنواره ها و کنفرانس ها گرفته اید حتما پایین سایت درج کنید.

7-چت آنلاین را فراموش نکنید

چت آنلاین یک روش فوق العاده هست که می تواند اعتماد و فروش را چند برابر کند. یادم نمی رود از وقتی که سیستم چت آنلاین را در یکی از استارتاپ ها راه اندازی کردیم فروش را چند برابر کرد و فرض کنید ساعت 2شب چت آنلاین باشد و پیام بدهید و همان لحظه پاسخ بدهند چه حسی به شما دست می دهد؟

8- هاست مناسب یادتان نرود!

یک وب سایت معتبر باید به صورت شبانه روزی در دسترس کاربران باشد بنابراین شما باید در انتخاب هاست دقت کافی را داشته باشید و هاستی را تهیه کنید که به دلایل مختلفی با قطعی مواجه نباشد  و یا فضای مناسبی را به شما داده باشد که وب سایت شما به صورت مداوم از دسترس کاربران خارج نشود. اگر وب سایتی قطعی زیادی داشته باشد مطمئناً مورد اعتماد کاربر نمی باشد. معیار یک هاست مناسب به بالا بودن وب سایت است که با “up time” می سنجند.

9- مشتری را سورپرایز کنید

می توانید با دادن کد تخفیف یا یک هدیه ویژه او را سورپرایز کنید تا برای همیشه جز مشتریان وفادار شما باشد. هدیه دادن یک  احساس دینی را در مشتری ایجاد می کند و باعث می شود مشتری در صدد جبران بر بیاید.

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما بخوانید

پاسخی بگذارید